Lutece floral & event design

Sun-kissed Bouquet

Category: Bouquet 

男性のバースデーフラワーのお届け。お家でのサプライズパーティーだったので、ダイニング&コーヒーテーブルに飾れるお花を2つセットでお作りしました。

 

テーマカラーはRed x Black。なので、お花の色も統一し、ひまわりやケイトウなどの旬の花材で彩ってみました。昼間だとポップに見えたこのブーケですが、お届け先のお家は白x黒ベースのモダンな高層マンションで、お宅の夜のムーディなライティングとあいまって、この子たちもなんだかセクシーにみえました。同じお花でも、見る場所、時間によってとても雰囲気が変るものですよね。黒の花器に入れても、赤&イエローと黒のコントラストがとてもクールになりで素敵です!

 

今回のお客様はアメリカの方でしたが、やはり欧米の方は男性から女性そして、女性から男性へにもお花を送る習慣が根付いています。日本でも、こういう特別な機会にはもっとお花を送るのはいかがでしょうか? お花のパワーって思っている以上にすごいものがあります!

 

さて、昨日はとーってもお美しい方の BABY SHOWERでした。みなさんにもお馴染みのあの方はまるで女神の生まれ変わりのように神々しく、とにかくキラキラ輝いていらっしゃいました。1ヶ月半近いプランニングで、海外からのグッズなども多数取り入れ、Mさんらしいベビーシャワーになったのではないかと思います!

乞うご期待!

 

   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

I love making sun-kissed colored arrangements in the summer time! I think it’s a perfect complement to the season. These were made as a birthday flower, from wife to husband for his surprise birthday party. Combine these with a black vase and you’ve got a sexy summer bouquet!

 

 

I am so anxious to share the images of yesterday’s baby shower! It was truly a heart-warming affair for the baby boy’s mom-to-be!  I think the florals and the décor  worked their magic and I could not be happier with how it turned out! You will be seeing it soon here once I go through the 1000+ photos! 

 

tagged: Birthday red yellow

Leave a Comment

 

 


Pink Flowers

Category: Florals 

お家にあるピンク系のお花を、一カ所にまとめてみました。

お花を合わせる際に、季節感や質感を大切にしたいので、ツヤツヤした真夏のアンスリウムと

少しドライな感じの秋色アジサイは普段は組み合わせたりしないんだけど、

色のトーンが同じだと、お花同士もまとまります。

 

お家に帰ってきたとき、ドアをあけた瞬間にお花が目に入ってくると、やっぱり癒されます。

そして、こういう明るい色だと気分がふわっと明るくなります。アンスリウムやデンファレ、モカラとかはトロピカルなお花なので、暑い中でも持ちもいいし、お花屋さんでも簡単に見つかりますよ。グリーン(葉もの)も、町中を歩いていると、きれいな葉っぱってたくさん咲いてます!(もちろん私物でないもので!)

 

夏はお花の持ちが悪くなりますが、お花1本にグリーンを1本だけでも、そこにお花があるだけで気持ちもぐっと華やぎますね♡

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

tagged: hydrangea Pink summer

Leave a Comment

 

 


Flower Order

Category: Arrangement 

 

夏!ですね。いきなり。突然の暑さに、私はもちろんの事、お花たちもだいぶバテ気味。

これからの季節はお花にとってもかなり酷です。。。

できる限りお花が長持ちするような方法でお届けいたしますが、

お届け地域やお花の種類によってはオーダーをご遠慮させて頂かなければならない

場合もあります。お花をベストな状態でお届けしたいので、ごめんなさい。

まずはぜひご相談ください!

 

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Summer is here! As much as I love this time of the year, the heat definitely puts a toll on the flowers. Due to that reason, we will be limiting the areas and types of flowers for delivery.  We are so grateful that you have come to our website and we want to accomodate your order in every way possible. We hope you understand but we just want to deliver only the freshest flowers possible!

tagged: arrangement berry dhalia hydrangea Pink

Leave a Comment

 

 


Color Stories – Macaron Inspired

Category: Color Palette 

 ”色”が大好きな私ですが、パステルほどみているだけで幸せになれるカラーパレットはありません!子供の頃から手に取るクレヨンはいつも淡くて、夢見心地になる色ばかり。そして、大人になった今も花市場でついつい手を伸ばしてしまうのは、このブーケのようなお花たち。たいがいの女の子のハートにささるパステルは、ウエディングはもちろん、ベビーシャワーにぴったり!(そういえばここ数ヶ月のベビーシャワーは偶然なのか、みんな男のべビちゃん!)パステルの場合、かわいいスイーツやデコレーションはもちろん、お花ならではの、自然界だけが醸し出せる繊細な色で彩りを添えるのが好き♡

 

5

 

Ever since I could remember, I’ve always been a huge fan of pastels! I think almost every picture I drew as a kid consisted of some sort of these lovely pastel palettes. If you are looking for a baby shower color theme, this is it! The soft and gentle colors match perfectly the love-filled day for the anticipating mom!  Together with the macaroon-inspired bouquet and other beautiful pastel images,  I hope this adds a little pretty to your muggy Thursday!

 

 

{macarons, bouquet, girl with ballons, Merry-go-round, bonechina}

tagged: baby blue bouquet light green pastels Pink purple yellow

Leave a Comment

 

 


Hydrangea loves Peony

Category: Bouquet 

大好きな芍薬の時期も終わってしまい、気分は秋色アジサイへと移行中です。とはいえ、芍薬もちょっとだけ潜ませていますが… このブーケのメインは、ピンクからグリーンのグラデーションが美しい、秋色あじさい。”おとなピンク” のブーケオーダーを頂いたので、こんな感じで仕上げてみました。今の季節キレイなベリーも入れて、瑞々しさを出してみました。秋色アジサイはドライになってもきれいだから、お花の持ちが悪くなってくるこの時期におすすめですよ。

 

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

The end of the peony season brings the beginning of the hydrangeas. Yes, I am a peony lover at heart but how can you not adore the beautiful pink and green gradations of this stunning hydrangea.

I am sure you will find it as pleasing to the eye as it is to me!

tagged: berry hydrangea peony Pink

Leave a Comment